S^ns"rs"z İnternet

Pazartesi, Temmuz 18, 2011

Minik Bir Kediden Size E-Posta Var!!!

Merhaba ben küçük bir pisiciğim. Bizi çok sevdiğinizi biliyorum ama bizim hakkımızda ne kadar çok şey bilirseniz o kadar güzel bir ilişkimiz olacağına inanıyorum... Size ilginç bir sır vereyim. Ben dilimdeki tat tomurcuklarının özelliği nedeniyle şekeri, tatlı olarak algılayamam. Bu yüzden sizler gibi şeker, çikolata sevmem.

Köpek gıdalarının lezzetini arttırdığıi bilinen gıda maddelerinin benim damak zevkim üzerine hiçbir olumlu etkisi yoktur. Dilimdeki tat tomurcugu sayisi 473' tür. Oysa bu sizin dilinizde 9.000, köpeklerde ise 1.700 dür.

Ayrıca ben, erişkin bir kedi olduğumda bile, büyüme dönemimin ilk basamağında yediğim menüyü hep tercih ederim. Köpeklerle kıyaslanırsam onlardan daha bir et oburum.

Zayıf asidik (Ph 5-7 arası) gıdaları severim. Yüksek derecede yağ içeren gıdalar hep tercihimdir. Acı lezzetlerden sakınırım. Yemekte görüntüye önem veririm. Yağlı veya pudra görünümündeki gıdaya hoş bakmam. Gıdanın ısısı da önemlidir. Önüme koyduğunuz yemeğim 30-40 santigrad derece arasında olursa sevinirim. Ne yapabilrim ki ben bir gurmeyim:)

Şayet sulu besinlerle besleniyorsam günlük 30 gram, kuru besinlerle besleniyorsam 200 gram suya ihtiyacım vardır. Ben, hep akan suyu durgun suya tercih ederim. Taze su isterim. Kuru gıda tüketimime bağlı olmakla birlikte, yediğimin 2-3 katı su içer, günde 2-3 kez çisimi yaparım.

Çok da hareketli olmayan arkadaşlarıma, günlük 60 kcal/kg kalori yeterli olsa da aslında ortalama günlük kalori ihtiyacım 350 kaloridir. (70-90 kcal/canli ağırlık). Bunu 200 gram yağlı kırmızı et yiyerek karşılayabilmem mümkündür. Aslında tükettiğim gıda miktarı, yemeğin konsantrasyonu ve lezzeti ile ilgilidir. Az enerji veren yemeği, miktar olarak daha çok tüketirim. Yani kalori alımını, gereksinimlerime göre karşılamaya özen gösterir, formumu korumaya çalışırım. Ama ne yazık ki kısırlaştırıldığım taktirde şişmanlamaya başlarım. Kısırlaştırılmış bir erkek kedi isem, kısırlaştırılmış dişiye göre 2 kat fazla şişmanlık riski taşırım.

Her ne kadar yaş mamayı kuruya göre daha lezzetli bulsam da, yaş ve kuru mamayı dönüşümlü olarak verebilirsiniz. Bana sabah ve akşam olmak üzere, günde 2 kez yemek verin. Yemeğimi tabakta 15 dakikadan fazla tutmayın. Yemiyorsam kaldırın. Yemekten önce oynadığım oyun iştahımı açar. Tok iken idrar Ph değerim alkali iken, aç olduğumda asittir. Idrarımda bulunan bazı maddeler sadece asitli ortamda çözünür. Sürekli alkali yapıdaki idrarım ise, sistit ve idrar yolu iltihaplarına neden olabilir.

O yüzden ne sürekli tok ne de uzun süreli aç olmamam gerekir.

Magnezyum, bir inorganik elementtir, B6 vitamini ile birlikte, böbreklerimden oksalatların (idrarla vücuttan atılan bir organik madde çesidi) idrarla atılmasını kolaylaştırır. Ancak rasyonumdaki fazla magnezyum da amonyum-magnezyum-fosfat (struvit) taşlarının oluşumuna neden olur. Kaliteli mamaların içerdiği magnezyum oranı daha az olduğu için idrar yollarında zarara yol açmaz ama, kötü kaliteli mamalarda bu orana dikkat edilmediğinden idrar yolu taşlarımın çıkmasına neden olabilirler.


Benim için yararlı sebzeler; havuç, kabak, kereviz, salatalık, brokoli, yeşil fasulye ve hatta üzüm imiş. Asla yememem gereken gidalar ise, kemik ve çikolataymış. Sakın beni çikolata ile ödüllendirmeye kalkmayın. Zaten sevmem. Çikolatada bulunan Teobromin maddesi benim için zehirleyici ve hatta öldürücü olabiliyormuş. Aman dikkat!

Ayrica stresli bir devrede isem, tanıdık gıdaları tercih ederken, yeni bir şeyin tadına daha güvenli bir yerde bakmak isterim.

Burnum tıkalıyken yemeğin kokusunu alamadığım için iştahım kapanır yemek yiyemem. Yemeğimin hafifçe ısıtılması koku salmasını sağlar ki bu da iştahımı açar. Benim için yemekte koku lezzetten daha önce gelir.

Bazen bende de gıda allerjileri olabilir. Özellikle sütten erken kesilmişsem, gıda allerjisine daha yatkınımdır. Genelde gıda allerjilerim 4 yaş civarinda ortaya çıkar. Allerjime neden olan her ne ise, yedikten 4-24 saat sonra ortaya çıkan kaşıntı ile öncelikle kulaklarım etkilenir. O zaman kuzu eti -pirinç formülünü deneyin. Göreceksiniz düzeleceğim.


Yaşlandığımda gıdaları tümüyle sindirebilmem için sindirim enzimlerini ve lifli gıdaları menümden eksik etmeseniz iyi olur. Erişkin bir kedi olarak, yavrulara göre daha yüksek oranda Taurin'e ihtiyacım vardır. Taurin' in bizim beslenmemizdeki önemi yaklaşık 25 yıl kadar önce bulunmuş.

Bu bir aminoasit degil. Metiyonin ve Sistin adlı aminoasitlerin metabolizmaları sonucu sentezlenen bir amino sulfonik asit. Taurin benim için önemlidir. Sizler ve hayvanların çoğu safra tuzlarının oluşumu için Glisin ve Taurin'i kullanırken biz kedilerde yalnızca Taurin kullanılır. Eksikliğinde birkaç ay veya yılda ortaya çıkabilen körlük, nörolojik bozukluklar gibi sıkıntılarım olabilir.

Ticari kedi mamalarında yeterince Taurin olmakla birlikte, yanlışlıkla köpek maması ile beslenenlerimizde Taurin eksikliğine bağlı sorunlar çıkabilir.



Ben, nişasta gibi enerji veren karbonhidratlari pek iyi sindiremem. Benim tükürügüm pityalin (karbonhidratlari sindiren enzim) içermez. Ancak protein gereksinimim diğer et oburlara göre daha fazladır.

Ürkek ve asabi isem, haftada 2-3 kez yemeğime koyacağınız arı poleninin faydasını göreceksiniz. Ayrıca Papatya da yatıştırıcı etkiye sahiptir. Bir çay kaşığı kurutulmuş papatya yaprağını yaş mamama katabilirsiniz.

Ikindi kahvaltısında peynir veya yoğurda asla hayır demem. Haftada 2 kez vereceğiniz yumurta da hiç fena olmaz yani. Yumurta iyi bir, demir, protein, riboflavin, folik asit, B12 vitamini, A vitamini ve D vitamini kaynağıymış. Sadece C vitamini ve Karbonhidrat yönünden fakir olsa da, protein kalitesi çok yüksekmiş. Ama yumurta verirken dikkat edeceğiniz bir durum var.

Çiğ yumurta akı vermeyin. Çiğ yumurta akında bulunan Avidin maddesi, bir vitamin çesidi olan Biotin' in emilimini engelliyormuş. O yüzden ya yumurta sarısını yalnız verin ya da yumurtayı bir zahmet pişirin de öyle verin.

Yemekle ilgili önemli bir nokta daha; ben, sizin gibi ter bezi ve deriye sahip olamadığım için fazla tuzlu gıda yersem, tuzu terimle atamadığım için böbreklerim yorulur, hatta hastalanabilirim bile.

Bazen bana kızarsınız. Evdeki çiçeklerinizin yapraklarını kemiriyorum diye. Oysa ben, çiçek yapraklarını çiğneyerek midemde biriken kıl yumaklarından kurtulmaya çalışıyorum. Ama bazen de sadece can sıkıntısından bu çiçeklere dadandığım olabilir. Çünkü ben aslında yeşillik kemirmekten pek hoşlanırım.

Bana kızmak yerine sadece benim için saksıda buğday, çavdar, çim, kedi nanesi, kekik, ada çayı ya da maydanozdan birini yetiştirebilirsiniz. Ot çiğnemek faydalıdır da. Bana fazladan folik asit sağlar.

Ette olmayan bu vitamin hemoglobin üretiminde de rol oynar. Böylece ben otumla oyalanırken siz de çiçeklerinizi kurtarmış olursunuz. Yine de çiçeklerinize ilgi duyuyorsam, çiçek yapraklarına sulandırılmış limon suyu püskürtün. Limondan nefret ederim.

Bazen yünlü eşyaları emer, çiğnerim. Bunun yemek yeme dürtüsü ile bir alakası yoktur. Yüne kokusunu veren Lanolin annemin memesinin ucunu hatırlatır. O yüzden özellikle annemden erken ayrılmışsam yün emerek anneme duyduğum özlemi gidermeye çalışırım. Ayrıca bu davranış daha çok Siyam ve Burmese ırkıi olan arkadaşlarımda görülür ve stres sonucu yavru davranışlarına dönüş olarak tanımlanır.

Mama kabı olarak cam veya çelik kapları tercih ederim, çünkü bazılarımız plastiğe allerjiktir.

Ben alışkanlıklarımla yaşarım. Sizler gibi değisikliklerden hoşlanmam.

Size ilginç gelecek bir sir daha. Klasik müzikten çok hoşlanırım. Gevşer, rahatlarım.

Gelelim eğitim durumuma. Örneğin tuvalet eğitiminden başlayalım. Bu benim için çok kolaydır. Tuvalet yapacağım yeri öğretmek için, oraya eşeleme hareketi yaptırıp, ayaklarımı sürtmeniz yeterli olur.


Sayet bu hareketle öğrenememişsem, işte size diğer metod. Yaşadığım alanı sınırlayın. Tuvalet ya da küçük bir odada, (3 metreye 3 metre idealdir) bir köşeye tuvalet kabımı diğer köşeye de su ve mama kabımı koyun. Bir- iki oyuncak koymayı da ihmal etmeyin ki canım sıkılmasın. Tuvalet kutumun dibine suyla karıştırılmış amonyak damlası koyun. Ancak tuvalet kabı ve mama kapları arasında rahatça hareket edebileceğim genişlikte bir alan olmalıdır. Bu alanda benimle biraz oynayıp vakit geçirin ki, uyguladığınız metodun ceza olmadığına kanaat getireyim. En çok, beş gün sonra tuvalet ihtiyacımı kuma giderdiğime şahit olursunuz.. E, artık dışarı çikmama izin verin. Tuvalet eğitimim başarıyla tamamlanmıştır. Tuvalet kabımı normalde koymak isteğiniz yere bırakabilirsiniz.

Sizi seviyorum...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Both services offer extra storage space for small fees if
you need more. The heat from the air moves into the cooled refrigerant.
The devices must be hooked to a power source and be connected to WI-FI for it to automatically back up.


Here is my site: nest thermostat

Yorum Gönder